طراحی و اجرای تکالیف شناختی و رفتاری

دسترسی سریع

زمان

۸ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۴
09:00 - 18:00

مکان

NBML

وضعیت ثبت‌نام

فعال

دبیر علمی

دکتر صدیقه نصیری پور

مدیر برنامه ریزی و تدوین محتوای آموزشی

دکتر مهدی هادی جعفری

مسئول اجرا

تیم ترویج و آموزش

سطح دوره

مقدماتی-پیشرفته

دستاوردهای دوره

آشنایی با اصول طراحی تکالیف شناختی و رفتاری و اجزای استاندارد آن‌ها

–  تسلط بر نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای آزمون‌ساز برای ساخت و اجرای تکالیف شناختی

–  توانایی تحلیل داده‌ها و تفسیر خروجی‌های حاصل از آزمون‌های شناختی و رفتاری

–  آشنایی با مفاهیم روان‌سنجی و روش‌های ارزیابی روایی و پایایی تکالیف شناختی

–  درک تفاوت میان تکالیف مختلف (توجه، بازداری پاسخ و کنترل اجرایی) و کاربرد آن‌ها در پژوهش و درمان

–  کسب مهارت در طراحی پروتکل‌های اجرایی مبتنی بر تکالیف شناختی

-کسب توانایی طراحی و اجرای آزمون‌های رایانه‌ای برای سنجش کارکردهای شناختی در محیط‌های پژوهشی، درمانی و سازمانی

–  تقویت مهارت پژوهشگران و درمانگران در توسعه‌ی آزمون های مبتنی بر رایانه

توانایی طراحی و اجرای تکالیف پژوهشی پیشرفته برای سنجش فرآیندهای شناختی پیچیده

–  آشنایی کامل با اصول طراحی و پیاده‌سازی آزمون‌های ضمنی (IAT) و یادگیری آماری دیداری (VSL)

–  مهارت در استفاده از نرم‌افزار آزمون‌ساز سایفام برای ساخت، اجرای دقیق و تحلیل داده‌های تکالیف IAT و VSL

– توانایی تشخیص و مدیریت خطاها، مقادیر پرت و سوگیری‌های احتمالی در داده‌ها

–  درک عمیق شاخص‌ها و معیارهای نمره‌گذاری IAT و شاخص‌های یادگیری آماری دیداری

– قابلیت تحلیل و تفسیر نتایج ضمنی برای بررسی نگرش‌ها، ترجیحات ناخودآگاه و یادگیری الگوهای آماری

– ارتقای توانایی پژوهشگران در طراحی پروتکل‌های پژوهشی و کاربردی مبتنی بر داده‌های ضمنی و یادگیری آماری دیداری

اهداف دوره/رویداد

– آشنایی با اصول طراحی تکالیف شناختی و رفتاری برای کاربرد در پژوهش و درمان

–  آموزش کار با نرم‌افزارهای آزمون‌ساز جهت ساخت، اجرا و تحلیل تکالیف رفتاری و شناختی

–  ارتقای توانمندی دانشجویان در تدوین پروتکل‌های درمانی و آموزشی مبتنی بر تکالیف شناختی

–  درک مفاهیم روایی و پایایی در طراحی و اجرای آزمون‌های شناختی

–  افزایش مهارت پژوهشگران در ارزیابی مستقیم کارکردهای شناختی مانند توجه، بازداری پاسخ و کنترل اجرایی

طراحی و اجرای تکالیف پژوهشی پیشرفته با تمرکز بر ارزیابی رفتار و شناخت

–  آشنایی با اصول طراحی تکالیف ضمنی و یادگیری آماری دیداری ( IAT و VSL ) و کاربرد آن‌ها در پژوهش

–  آموزش استفاده از نرم‌افزار آزمون‌ساز سایفام برای ساخت، اجرا و تحلیل تکالیف IAT و VSL

–  بهره‌گیری از نتایج ضمنی برای بررسی نگرش‌ها و ترجیحات ناخودآگاه

توضیحات دیگر

کد رویداد

Webinar-140403

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می کند:

طراحی و اجرای تکالیف شناختی و رفتاری

زمان:بهمن ۱۴۰۴

(حضوری- آنلاین)

سرفصل ها:

  1. اصول طراحی تکالیف شناختی و رفتاری، معرفی تکلیف شناختی پایه
  2. معرفی تکالیف طراحی‌شده، اجزای مرسوم و سلسله‌مراتب آن‌ها
  3. کنترل در طراحی تکلیف شناختی
  4. آشنایی با نرم‌افزار آزمون‌ساز سایفام
  5. طراحی تکلیف اول: آزمون توجه (TOVA/CPT) و تحلیل خروجی
  6. جست‌وجوی تکالیف شناختی و رفتاری و معرفی پایگاه‌های داده مرتبط
  7. معرفی اثر استروپ (Stroop Effect)، پیشینه و انواع آن
  8. طراحی تکلیف دوم: آزمون استروپ کلاسیک و پیشرفته و تحلیل خروجی
  9. بررسی ضرورت و روش‌های محاسبه ویژگی‌های روان‌سنجی تکالیف
  10. معرفی مفهوم بازداری پاسخ (Response Inhibition) و نقش آن در کنترل اجرایی

۱۱.طراحی تکلیف سوم: آزمون بازداری (Go/No-Go یا Flanker Task) و تحلیل نتایج

۱۲. آشنایی با مبانی نظری و هدف آزمون تداعی ضمنی (IAT)

۱۳. طراحی بلوک‌ها و ترتیب ارائه محرک‌ها در IAT

۱۴. انتخاب و آماده‌سازی محرک‌های مناسب برای مفاهیم مورد سنجش در IAT

۱۵. مدیریت کیفیت داده‌ها: تشخیص و برخورد با پاسخ‌های خطا و مقادیر پرت

۱۶. معرفی و کاربرد شاخص D در نمره‌گذاری IAT

۱۷. استفاده از نرم‌افزار آزمون‌ساز سایفام برای اجرای IAT

۱۸. روش‌های کنترل و کاهش سوگیری‌های احتمالی در آزمون IAT

۱۹. تحلیل داده‌ها و تفسیر نتایج ضمنی برای پژوهش و کاربردهای عملی

۲۰. آشنایی با مبانی نظری و هدف یادگیری آماری دیداری (VSL)

۲۱. طراحی تکلیف و ترتیب ارائه محرک‌ها در VSL

۲۲. انتخاب و آماده‌سازی محرک‌های دیداری برای شناسایی الگوها

۲۳. مدیریت کیفیت داده‌ها: تشخیص و برخورد با پاسخ‌های نادرست و مقادیر غیرعادی

۲۴. شاخص‌ها و معیارهای سنجش یادگیری آماری دیداری

۲۵. استفاده از نرم‌افزار آزمون‌ساز سایفام برای اجرای تکلیف VSL

۲۶. روش‌های کنترل توجه و کاهش سوگیری‌های احتمالی در طول تکلیف

سخنرانان:

دکتر صدیقه نصیری پور، دکتری روانشناسی تربیتی

 

مخاطبین: دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های روان‌شناسی (تربیتی، شناختی، بالینی، سلامت، کودک و نوجوان) و علوم تربیتی

 

 

برای دیدن این رویداد روی موبایل خودتان این کد را اسکن کنید

کد QR

رزرو رویداد

Form/ticket icon icon
هزینه ثبت نام
25000000
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Available تیکت‌ها: 40
بلیط "هزینه ثبت نام " به فروش می رسد. شما می توانید یک بلیط دیگر یا یک تاریخ دیگر را امتحان کنید.
Form/ticket icon icon
هزینه ثبت نام زودهنگام تا 10 دی ماه 1404
12000000
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Available تیکت‌ها: 100
بلیط "هزینه ثبت نام زودهنگام تا 10 دی ماه 1404" به فروش می رسد. شما می توانید یک بلیط دیگر یا یک تاریخ دیگر را امتحان کنید.
Form/ticket icon icon
هزینه ثبت نام برای اعضای شاخه دانشجویی
15000000
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Available تیکت‌ها: 100
بلیط "هزینه ثبت نام برای اعضای شاخه دانشجویی" به فروش می رسد. شما می توانید یک بلیط دیگر یا یک تاریخ دیگر را امتحان کنید.
مجموع: 0

طراحی و اجرای تکالیف شناختی و رفتاری

دیدگاهتان را بنویسید